Kanelbullens dag

Vi har ju länge velat att Johanna skulle ta napp. Det har gått sådär... Men ikväll har det gått bättre än tidigare! Tjoho! Här är en bild på lilla gumman som faktiskt kommit på hur man använder nappen. Fast hon glömmer bort det mellan varven så man får truga igen nästa gång... Får se hur det blir inatt för jag har planen att jag ska prova att få henne att somna med nappen istället för att amma...

Annat som hänt idag är att vi varit på Alexanders 1-årskalas! Och igår var jag, Maggan och Carolina till Ida och Fredrik och hälsade på. Vi hade såklart barnen med oss också, så det var fullt hus. Åtta barn och fem vuxna. Inte konstigt att man var trött igår kväll. Jättetrevligt hade vi! Bra initiativ av Carolina! :o)

Idag gick Arvid, Johanna och jag på stan en sväng medan Andreas roddade på Captain Cook inför spelningen ikväll. Jag hade förberett mig på en lite smått krävande tur på stan, men Arvid var jättesnäll och lugn och höll mig i handen hela tiden. Vi gick ner en sväng till Badhusparken och lekte också, uppskattat av en viss ung herr Olsson. :o)
 Badhusparken idag

Imorse gick vi en sväng ner på affärn hela familjen för att söva Johanna i vagnen. Och för att köpa kanelbullar på ICA, de är så goda! Kanelbullens dag som det är idag! Och Arvids namnsdag! Och Rebbans födelsedag! Hurra för er alla som firar något idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0