En söt liten simmare



Måste ju lägga in en bild från i torsdags...


Jag har kommit in i ett stim av bakande! Jag har på den här veckan bakat chocolate chip cookies, chokladbollar, mammabullar, drömmar, havreflarn och hallongrottor. De tre senaste har jag bakat nu på morgonen! Jag tappar nästan hakan... Men när Johanna vaknade imorse kl 06:15 (som oftast...) insåg jag att det inte var någon idé att få henne att somna igen för inget funkade och jag ville inte amma igen eftersom hon inte borde vara hungrig redan. Så jag klev upp med henne och satte igång med bakandet.

Lilla gumman verkar ha ont i magen igen, hon har inte bajsat sen igår morse så hon har varit ledsen idag. Men nu sover hon i vagnen som tur är, vaknar ovanligt många gånger men somnar igen när man rör lite på vagnen. Skönt om hon kan sova mycket för om ett par timmar åker vi till Rödön för svärmor fyller år - grattis grattis!

Johannas två senaste nätter:
Igår natt:
20, 03, 05:30, sen vaknade hon 06:15 och vi klev upp...
Inatt: 21, 01:30, 04:30, 06:15...
Nåt som är skönt är att hon (efter amning) somnar i vaggan på kvällen! Lovely!

Igår var vi hos Maggan och barnen, supertrevligt som vanligt! Kaffet jag fick gjorde nog dessutom susen för jag var otippat pigg efter det. Vi åt sedan tacos hemma hos mamma och pappa som blev som en födelsedagsmiddag för mig (fyller på måndag). Det hade jag väntat på hela veckan, så det har gått ganska bra att äta nyttigt med tacomiddagen som mål. Men min kropp fick troligen en sockerchock efter tacos, tårta och choklad så jag mådde illa när vi kom hem. Men jag gick och lade mig 21:30 och nästa gång jag vaknade mådde jag bra igen. :o)

Kommentarer
Postat av: Nina

Men vad stor hon har blivit! Tiden går så fort! Skoj med bakandet, jag är likadan i perioder. Tyvärr äter jag upp det jag bakar också, så det bästa vore om jag lät bli kanske? ;-) Fast just nu bakar jag ändå mest bröd.



Grattis i förskott Stina!

Kram Nina

2008-10-19 @ 08:10:32
URL: http://mammanina.blogg.se/
Postat av: Linda

Vilken fin bild. Har ni börjat på babysim?

2008-10-19 @ 19:47:18
URL: http://livetmedilona.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0