Barnen sover

Barnen sover och Andreas är på rep. Här sitter jag och surfar. Har anmält begäran om föräldrapenning så jag hoppas jag får kosing. Borde dyka upp lagom till jul med min otur...

Skulle få Johanna att somna ikväll men hon ville inte. Men vad gör det när ungen är så söt till och med när hon skriker?! Helt galet ju! Arvid är galet söt också, nu när man lägger honom och stänger dörren så säger ropar han "Mamma!" (eller pappa) och man går in, så pussar han i luften och blåser pussen till en. Så man smälter! :o)

Vi är lite småförvånade att det går så lätt med Johanna. Hon verkar vara en glad och nöjd prick, och skriker hon så vet man oftast vad det beror på så man har en möjlighet att åtgärda det. (även om det inte går så lätt alla gånger och man blir frustrerad och uppgiven). Har inte behövt använda Minifom ens! Med Arvid var det många vakna nätter, masserande av magen, amning, Minifom (ett måste), vaggning och bärande. Det var riktigt jobbigt. Men det gick dock över efter tre månader och sen har han också varit en glad prick. Hoppas detta fortsätter!

Borde ju gå och lägga mig egentligen. Så varför sitter jag kvar?

Jag har plitat på en att-göra-lista... Den blev lååååååång. Inte många punkter har jag avklarat, men ett par i alla fall. Plitar på en önskelista också. Eller flera stycken faktiskt.

Igår på stan gick vi in på Syssla.
Tog den nya Pandurokatalogen så kvällslektyren var räddad. Ljuvligt! Nästan som julafton.


Kommentarer
Postat av: elin

Haha, vad kul att han kom ihåg det! Ikväll misstänker jag iaf att Mio ska få åka lite traktor med sin Bertil för vi ska ploga upp hela gården. Själv läste jag förresten nya IKEA-katalogen och drömde mig bort igår kväll!

2008-09-05 @ 11:20:13
URL: http://beautifulelin.blogg.se/
Postat av: Linda

Vad hade ni för typ av färg när du gjorde hand och fotavtryck? Vattenfärg? Kramis

2008-09-05 @ 19:23:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0