Piggare




Detta är ett inlägg från igår kväll ......


Igår var verkligen inte den bästa av dagar.
Med en svårsövd Johanna och en Arvid som hade haft en dålig dag på förskolan, plus att jag var trött och slut... var det ingen bra dag med andra ord. Inte förrän när båda barnen somnat kändes det lättare igen.

Idag har det däremot varit en toppendag! Hade funderingar på att åka till Gläntan men eftersom gårdagen var som den var så hade jag fokus på att vila idag. Och det gjorde jag med besked... När Johanna och jag kom hem från att ha lämnat Arvid så sov Johanna fortfarande i vagnen och jag gick ögonabums och lade mig i soffan. Låg närmare en timme utan att somna, men vilade ju ändå. Sen när jag somnade så sov jag 1½ timme - guuuuuuuuu så skönt det var!!! Trodde knappt det var sant när jag vaknade att det hade gått så lång tid, och att Johanna fortfarande sov. Annars brukar det ju vara typiskt att när man precis somnat så vaknar barnet i fråga.

Sen har jag lyckats pricka in hennes sömn hela dagen. Och Arvid hade haft en bra dag på förskolan och har varit på ett strålande humör hemma. Vi har lekt med Lego hemma så både Arvid och jag har haft kul. :oP

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0