Jobba imorgon - hjälp

Imorgon börjar jag jobba igen... hemska tanke! Inte att jag ska börja jobba igen för det ska faktiskt bli kul, men för att vara ifrån familjen så länge när man är van att ha någon omkring sig konstant.

Igår var vi på Rödön för surströmming och träffa Affe och Gerd. Fast det började på förmiddagen när vi bara skulle käka gröt och sen åka ut dit, men då ringde de och frågade om de kunde komma och hälsa på lite. Det gick såklart bra, sen åkte vi med ut till Fåker och Marieby också innan vi åkte till Rödön. Och tro det eller ej, men jag testade lite surströmming! Jag har ju varit fiskallergisk hela mitt liv men har tänkt prova lite små doser i taget för att se hur läget är nu. Så för ett par helger sen provade jag lite kräfta och igår provade jag surströmming. Helt okej, men jag gillade köttbullarna och pajen bättre. ;o)

Idag har vi slappat rätt mycket, hela familjen har varit trött och småförkylda. Men på eftermiddagen åkte vi till Tages och fikade lite. Andreas åkte vidare på rep medan jag och barnen åkte hem och handlade innan vi åkte hem igen.

I torsdags var vi ju på Jamtli och kollade på konsten. Andreas frågade Arvid varför han trodde att Mona-Lisa hade ett sånt gåtfullt leende, varpå Arvid svarade: "Hon ska ut och jaga kalvar" som om det vore det mest självklara i världen. :o)

Kommentarer
Postat av: elin

Jag föredrar också köttbullarna =)



Lycka till på jobbet!

2009-08-30 @ 20:30:35
URL: http://elintyrahittarhem.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hoppas det gick bra på jobbet :)Hur länge var du hemma med Johanna?

2009-09-02 @ 17:43:32
URL: http://sarasandman.blogg.se/
Postat av: elin

Hur går det med jobb och så? Förstår om det inte finns så mycket tid till övers att blogga på...



//elin

2009-09-03 @ 19:52:31
URL: http://elintyrahittarhem.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0