Efter julen

Nu är glada julen slut slut slut.... Vi har haft en riktigt bra jul. Den 23:e jobbade jag men det gick ganska bra faktiskt, åkte hem före halv fyra!! Var in på Coop en sväng och var glad att jag hade självscanning, det var rätt mycket folk där. Vi pysslade vidare och pyntade klart när jag kom hem. Myste på kvällen med julklappsinslagning, rimstuga i P4 och Bingolottos uppesittarkväll (vann 100 kr!). Gick och lade oss strax eftermidnatt.


Jag kommer inte ihåg vilken tid barnen vaknade på julaftonsmorgonen, men det var nog normaltid. Arvid hittade papperet på golvet i barnens rum...papperet föreställde en bild på badkaret. Så han fick gå dit och där fanns ytterligare en bild....pallen i hallen - minijulkyrkan - spisen - lekgaraget - minispisen - och slutligen hörnan bredvid soffan där det fanns två paket; ett till Arvid och ett till Johanna. Arvid fick "fästisar" med Bamse och Johanna fick en ryggsäck.


Vi badade/duschade och gjorde oss i ordning, kollade på julkalendern, åt tomtegröt och stut. Sen åkte vi till Mommo och hälsade på. Sen åkte vi till Rödön, fikade, kollade på Kalle Anka och sen kom tomten. Vanligtvis brukar vi äta efter Kalle Anka och sen kommer tomten, men det ändrade vi på i år eftersom barnen ändå inte orkar äta så länge och helst kanske vill leka med eventuella julklappar.

Vi var fjorton personer: jag, Andreas, Arvid, Johanna, mamma, pappa, Evy, Lennart, Daniel, Anna, Emelie, Johannes, Ida-Maria och Axel.

Allt gick bra med tomten, förutom att Johanna var jäääääätterädd!!!!! Men när tomten hade gått lugnade hon ner sig litegrann... ;o) Vi fick så många bra julklappar allihop, tack så mycket!!!! Efter julklapparna åt vi middag och sen fika efter ett tag till. Mamma och pappa åkte hem vid 22-tiden, mamma skulle upp och jobba på juldagen. Vi spleade spelet "Med andra ord" till 01:30....längesen jag var vaken så länge!



Johanna lade sig vid 20-tiden tror jag, Arvid var vaken till efter 22!! Trots det så vaknade barnen tidigt ändå, 07:40 hörde vi Arvid säga till Johanna: "Tyst, annars vaknar mamma och pappa!". :o) Andreas klev upp med barnen, jag sov vidare, sen gick Andreas och lade sig när jag klev upp vid kl 10. Vi åt frukost och lunch och sen åkte vi vidare mot nästa firande. Det var hos Sven-Inge och Inger i stan. Arvid och Tone hade roligt som vanligt, men strax efter middagen blev Arvid jäääättettrött och hängig. När vi kom hem visade det sig att han hade feber. 38,3 på ena örat och 39,3 på andra örat.

Andreas var ut med sina bröder på juldagskvällen på GIII/Plaza, själv somnade jag 22:40. Kollade på Strandvaskaren av Camilla Läckberg och kollade på sista delen igår, bra var den tyckte jag.

Igår var vi hos mamma och pappa på lunch, fika och middag. Sov en hel del gjorde vi också, skön slappdag. På kvällen såg vi Robinson och sen såg jag slutet på Strandvaskaren medan Andreas började kolla på Gladiator.


De årliga julklappsbilderna är tagna nu på morgonen:



Får se om jag skriver mer i detalj om julklapparna sen, men det här inlägget har tagit så lång tid att göra så jag tar det vid ett senare tillfälle...



Kommentarer
Postat av: Jenny

Vilken härlig jul ni verkar ha haft. Hoppas ni får en god fortsättning på det lilla osm är kvar på året och att nästa år blir lika bra som detta!



Stor kram

2009-12-29 @ 22:03:24
URL: http://jennysundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0