Orken är borta

Har verkligen ingen större lust att blogga nu för tiden. Orkar inte. Det är ganska mycket på jobbet och så har jag lite småångest över julstök... Jag tycker inte att jag har tiden eller orken att baka eller städa. Idag har Andreas varit borta nästan hela dagen så jag har haft barnen helt själv idag, shit - jag är ju inte van det längre!! Jag kände mig utkörd redan efter ett par timmar. Men så började jag städa barnens rum medan de lekte, det tog lång tid men tillslut blev det klart. Sen städade jag hallen uppe och toan uppe. Men som sagt, det tar tid... barnen ville gärna vara med och leka kring benen. :o)

I övermorgon kommer kommande veckas höjdpunkt: luciafirande på förskolan. Det ska bli så kul att se hur Arvid gör, om han sjunger med, om han kan gå med i ledet, stå still när det krävs, osv. Har jag skrivit att Johanna fått plats på Arvids avdelning förresten? Om inte annat så har jag ju det nu, och det känns såååå bra att hon fick plats där - det underlättar så mycket att slippa hämta och lämna på två avdelningar, och lär underlätta inskolningen mycket också. Hurra!!

Kommentarer
Postat av: elin

Du måste absolut inte orka blogga, städa, baka osv! Om jag hade ett heltidsjobb skulle jag absolut inte orkat pyssla och koka julgodis som jag gör i år. Det är ju olika tider i livet och nästa år hoppas jag på att ha ett jobb som också tar den mesta av min tid =)



Försök stressa ner och bara njuta av att det snart är jul, och den kommer ju oavsett hur lite eller mycket man förberett! Hoppas luciatåget var fint, vi har vårat imorgon.



Kram!

2009-12-14 @ 09:05:11
URL: http://elintyras.blogg.se/
Postat av: Linda

Tack för det fina julkortet :-). Goa och söta ungar. KRAM

2009-12-15 @ 20:38:16
URL: http://www.livetmedilona.blogspot.com
Postat av: Sofia

Ja, fy för att vi måste jobba och vara trötta hemma. Du gör det bra Stina! Du är alltid glad och positiv på jobbet trots att du är trött. Du förgyller verkligen mina dagar (har sagt det förut och jag säger det igen).

Hoppas luciafirandet gick bra. Ska bli roligt att höra i morgon hur det var.

Kram

2009-12-15 @ 22:51:43
Postat av: Catarina

Det är trist att julen som egentligen är och ska vara en sådan mysig tid istället bara ger en massa stress och ångest. Man blir stressad över alla julklappar, mat, bak, vad man ska ha på sig osv. Jag är det trots att jag är föräldraledig så jag förstår verkligen att man blir det när man dessutom jobbar :(

Postat av: Stina själv

Tack för alla fina ord och stöttning! Jag är nu ledig i fyra dagar och hoppas att jag får någon slags ork. På tisdag har vi dessutom barnvakt så vi hoppas vi kan fixa det sista då. :o)

2009-12-19 @ 14:34:15
URL: http://stinur.blogg.se/
Postat av: Caroline Hanning

Tur att hon fick på samma avd=) Hoppas ni får en fin jul, tack för det fina julkortet, ni har så fina barn=)

2009-12-21 @ 18:38:31
URL: http://caroline-hanning.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0