Huttrar

Igår somnade hon strax före 20, vaknade 23:30, 02, 04, 06:15.... Typ varannan timme hela natten! Jag träffade dock Anna utanför förskolan idag och hon har samma problem - ammar mycket på natten. Så hon hade ringt bvc för att fråga om råd och de hade sagt att hon bör sluta amma på natten. Hon skulle prova ge nappen istället och tänka på att det är hon som bestämmer. Troligen vill bebisen ha närhet och mysa, det är därför de vaknar för de behöver egentligen inte äta på natten i den här åldern. Hm... Johanna tar ju inte napp till att börja med. Hon kan ha den och tugga på men då blir det ju mer lek. Får se vad jag kan göra åt det här, blev helt klart lite mer sporrad nu. Är dock rädd att Arvid ska vakna om jag ligger och kör femminuters på natten... Får se vad det blir av det här...

Arvid är på förskolan, Johanna sover och jag borde också sova men jag är inte lika trött idag - konstigt nog eftersom jag varit uppe varannan timme inatt... Istället har jag sorterat lite kort. Fast kanske borde jag lägga mig lite i alla fall... kan ju läsa eller nåt om inte annat!

Finväder idag också, men kallt - 20 grader! Burr...


Kommentarer
Postat av: Linda

Du får tänka att detta kommer inte vara för alltid. När de blir tonåringar, får man sparka upp dem ur sängen för att se sover så mycket :-)

2009-02-11 @ 13:17:12
URL: http://www.livetmedilona.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0