Löööördag

Inatt blev det en lite bättre natt... Johanna somnade kl 20, vaknade 23:30 (vid det laget hade jag precis somnat...), 02:00, 05:30 och 07:00. Rätt okej alltså! Det är ju inte jättebra, men bättre än natten innan i alla fall. Klockan 07 var det dags att kliva upp, blöjan hade läckt. Satte igång och bakade scones. Vansinnigt, för mitt i bakandet blev jag trött och lättirriterad. Men tillslut var det klart och de blev riktigt goda. Lyssnade på Ring så spelar vi under tiden, mysig lördagsmorgon. (förutom att jag blev trött och irriterad då...)
 
 Här kommer faktiskt en bild på mig också, det blir inte så många. Såklart roligare att ta kort på barnen, och här blev det två flugor i en smäll. :oP

Johanna sov drygt 2½ timme från kl 09 och efter en stund gick jag också och lade mig - så skönt! Så nu behöver jag inte sova när båda barnen sover. Kan ha lite lugn egentid istället. Kanske göra nåt vettigt. Som att blogga. ;o)

Igår var jag och barnen hos mamma en sväng, som oftast när hon är ledig. Haha! Sen åkte vi hem, åt våfflor till middag. Arvid var inte så pigg på att äta, men till lunch åt han jättebra. När det var Bolibompa ville han inte ens ha välling. Men han ville ändå gå och lägga sig. Så han fick göra det, somnade strax efter 19 som vanligt.

Vid 20:30 vaknade han dock och var ledsen och då hade han 40,5 graders feber. Stackarn!! Han fick komma ner och sitta med oss i soffan och mysa till På Spåret. Efter en timme ungefär så ville han sova igen så han fick det trots att vi inte hade fått i honom någon Alvedon. I vanliga fall brukar han gilla Alvedonen (flytande) men då gick det inte. Men sen sov han hela natten till strax efter 08 imorse så febern gick över av sig själv som tur är.

Idag medan jag sov på förmiddagen så klippte Andreas Arvid, det blev jättebra. Och febern verkar som bortblåst. Får se om den kommer tillbaka under dagen eller inte. Andreas har förresten åkt till Revsund för att spela in en demo med Funky Fuel.

Igår kväll bakade jag förresten chokladmuffins, galet egentligen. Men de blev goda. Ätardag blev det igår.

Har börjat med storlek 74 på Johannas kläder nu. Hon är på gränsen mellan 68 och 74 så än så länge kan hon ha det mesta i 68 också, men inte allt. Känns lite tråkigt att hon växer ur många fina kläder, men samtidigt kul att hon växer i många andra fina kläder också såklart. :o)

Några av kläderna i storlek 74. Lite roligt om ni kollar på sista kortet är att Simon precis skulle plinga på dörren när han kom för att hämta Andreas inför Revsundsturen.

Kommentarer
Postat av: elin

Vad kul att se att du är dig lik! Det blir ju inte så ofta som sagt, och inte live helelr för den delen...! Ni är jättevälkomna att komma och hälsa på oss nånting om ni känner för det!

2009-02-07 @ 16:31:13
URL: http://beautifulelin.blogg.se/
Postat av: Linda

Åååå...så söt hon är. Och Arvid oxå...Och ni tillsammans :o)

2009-02-08 @ 13:43:32
URL: http://www.livetmedilona.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0