Bra lördag igår

Å vilken bra dag det var igår!! På förmiddagen tog vi det mest lugnt. Åt lunch och sen gick Arvid och lade sig. Vi gjorde oss i ordning och när Arvid hade vaknat dröjde det inte länge innan vi åkte med barnen till momma och moffa så de skulle vara där när vi åkte på Dalwhinnies.

Andreas och jag åkte alltså in till stan och åt. Jag tog vitlöksbröd till förrätt och Andreas åt laxcanapé. Till varmrätt tog vi båda oxfilétoast, mums! Fast vi bytte ut såsen (smakade alldeles för mycket rödvin) till pepparsås och då blev det kanon! Orkade ingen efterrätt utan gick ner på Videoteket och hyrde Indiana Jones och Arn.

Handlade på Coop innan vi hämtade barnen. Drack kaffe och fikade lite innan vi packade oss i ordning och åkte hem. Jag gav Johanna 50 ml välling och vet ni - hon slurpade i sig det i ett nafs!! Alltihop!! Och hon sög till och med!! Tänk om det börjar ta sig nu, det vore jättebra!! Sen fick hon amma och lade sig, somnade på tio minuter. Så efter det började vi kolla på film, såg Indiana Jones igår och den var helt okej faktiskt förutom att jag tyckte det var lite skumt med utomjordingarna....

Johannas andra tand har kommit upp nu!! Inatt vaknade hon 00:30, 04:00 och 07:30!! Rätt bra natt med andra ord. Bytte blöja på henne 07:30 för hon hade bajsat och sen gick vi upp och lade oss igen så hon fick liggamma och vi somnade båda två till strax efter nio. :o)

Dags för lite frukost med familjen. I eftermiddag blir det babysim, och Arvid skulle också få följa med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0