Febrig gosse

Idag skulle vi åka på Martins 4-årskalas. Vi har sett fram emot det hela veckan och det var en av veckans höjdpunkter. Men 1½ timme innan vi skulle åka upptäckte vi att Arvid hade feber! Stackarn! Så han blev besviken över detta såklart, men insåg själv att han inte orkade åka på kalas och leka. Vi provade dock att få i honom Alvedon, men han tycker inte om det men han fick i sig såååå liiiiite och sen sov han en timme. Men han var fortfarande matt och orkeslös. Så vi får åka dit en annan dag istället när han orkar leka.

På eftermiddagen piggnade Arvid på sig lite och åt både gröt och glass och drack en massa saft och mjölk, men sen blev han trött och uppgiven igen på kvällen. Fick inte ge honom nån medicin, det enda han ville göra var att gå och lägga sig så han fick göra det kl 19 så det var ändå en bra läggtid (han brukar lägga sig 19:20-19:30 nu annars). Johanna höll jag vaken till 20:20, sen somnade hon på stört.

Igår skrev jag ju att jag skulle hålla Johanna vaken lite längre och det gjorde jag ända till klockan 21:00. Sen somnade hon på stört, även fast jag tvivlade på det för hon var pigg och på så bra lekhumör, men det gick som sagt bra. Målet var att hon inte skulle vakna kl 05:20 och det funkade, för hon vaknade 05:50 istället - precis som vanligt alltså. Vi börjar fundera över om det är då som solen börjar skina mot barnens fönster...hon är väldigt punktlig. Jag var förvånansvärt pigg imorse när jag klev upp med henne, det är värt att notera. Sov dock en timme på soffan sen, skönt.

Nu hoppas vi att Arvid ska vara frisk nog att gå på ExpoNorr på lördag för då ska Byggare Bob vara där och det är en Arvids favoriter.

Bjuppar på lite bilder, det är hög tid för det!

Näe nu går det så trögt med bilduppladdningen så jag ger upp! Får bli en annan dag för nu går jag och lägger mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0