Midsommar bland annat

Imorse vaknade Johanna 05:50...ungefär som vanligt. Jag klev upp med henne, men sen blev hon trött efter en timme igen så jag lade henne kl 07 och hon somnade. Jag lade mig också och sov som en sten. Andreas klev upp vid 08 med båda barnen och sen blev jag väckt med fika på säng kl 10, härligt!

Vi har städat en hel del på förmiddagen, körde en effektiv städning i 15 minuter tills äggklockan ringde, plus lite till. Men nu är mestadelen av leksakerna ute på golvet igen...gaaaaah! Johanna har t.ex pysslat med att riva sönder leksakskatalogen från Barnens Hus. Det var tydligen ett roande inslag i dagens aktiviteter.

I torsdags efter lunch kom Ida och Axel hit och vi gick ner till Emelie för att fira att hon fyllde 14 år. Efter det gick vi hem och lekte lite i lekparken, Arvid ramlade när han skulle klättra över staketet så han fick en rejäl bula och var blå över halva pannan. Andreas kom hem och hade fått sommarlov - hurra! Sen åkte vi till stan och fick ett infall att äta på Dalwhinnies. Vi ringde från bilen för att höra om det fanns plats för två vuxna och två barn och det gjorde det. När vi kom dit hade de satt fram en barnstol (till Johanna) och barnmeny med teckningsbild att färglägga och kritor. Arvid tyckte det var jättekul och Johanna tyckte att hennes barnmeny var god... Andreas och jag åt grillad kycklingsandwich och Arvid åt hamburgare, jättegott var det! Johanna fick äta en medhavd barnmatsburk, säkert god den också.

Efter restaurangbesöket åkte vi på Coop och handlade inför midsommarafton plus lite till. När vi kom hem var klockan runt åtta och dags för barnen att sova. Jag lade mig också ganska tidigt för Johanna har ju ganska tidiga mornar.

Så kom midsommarafton och Johanna vaknade som vanligt kl 05:50 och jag klev upp med henne. Lade henne igen 08:30 och då vaknade Arvid så jag gick ner med honom. Andreas fick sovmorgon. Mamma och pappa kom hit en sväng för att önska glad midsommar. Framåt lunch åkte vi till Jamtli för att träffa Maggan & Åke och barnen. Det var en mycket bra dag och vi hade rejält tur med vädret att det inte regnade mer än några stänk. Ingen tokvärme direkt, men jag hade kjol ändå...och pannband! :o) Åkte sen in på affärn en sväng innan vi åkte till Maggan & Åke för att äta grillat där. Fick god tårta till efterrätt och vi åkte hem vid halv åtta-åtta tror jag. Arvid var jääääättetrött efter en lång dag med en massa lek och bus.
 


Johanna var på bra humör mest hela dagen igår, hon sov 2½ timme på förmiddagen och det var nog tur för sen sov hon mindre än en timme på eftermiddagen på Jamtli. Men hon brukar oftast vara rätt nöjd så det är skönt. Tur det! :o)


Kommentarer
Postat av: elin

Vilken mysig midsommar ni ser ut att ha haft! Ungefär när i sommar tror ni att ni känner för att komma och hälsa på?

2009-06-20 @ 20:57:23
URL: http://elintyrahittarhem.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0