Hårhistorien

I fredags (förra veckan - shit vad tiden går fort!) innan vi skulle åka till Uppsala så skulle Andreas slinga mitt hår. Mitt i packning, överlämnande av Arvid till farmor och inväntande av Maggan så slingades det. Det var klart strax efter att Maggan anlänt. Men vilken katastrof! Det var inga slingor, det var blekt över större delen av håret istället! Vissa fält var dessutom orange... Vi åkte i alla fall iväg och hoppades att det skulle gå att vänja sig de timmarna det tog att ta sig fram till Uppsala.

Men det blev aldrig bättre, snarare mer panik. Sms:ade Elin och Jenny i hopp om lite tips och råd. När vi kom fram till hotellet på kvällen så checkade vi in och sen gick vi till ICA för att köpa hårfärg och folie.... Så sent på kvällen/natten försökte Andreas återigen slinga mitt hår, fast nu med en mörkbrun färg. Minutrarna gick långsamt i väntan på resultatet... Trötta som as var vi efter en lång dag med bland annat 50 mils bilresa bakom oss...

På morgonen när vi vaknade såg det otroligt nog okej ut i håret! Mycket bättre än efter blekningen - och det var ju huvudsaken (haha...). Pust.....


Ser ju ändå rätt glad ut på andra bilden, men bilder kan ju ljuga... Jag var rättså skräckslagen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0