Vill helst bara sova

Idag är jag så trött, så trött, så trött....igen! Men jag har insett att en av de stora skillnaderna på att vara hemma med första barnet och andra är att andra gången kan man inte möjlighet att sova lika mycket. För nu måste jag nämligen sova när Arvid är på förskolan OM Johanna sover. Så då gäller det att jag kan somna precis då också. Och att hon sover en längre stund (helst). När Arvid sen är hemma så kan jag ju inte gå och lägga mig även fast Johanna sover. När jag var hemma med Arvid så sov han minst två gånger per dag så då kunde jag välja lite mer. Dessutom är det mer tröttsamt nu eftersom jag måste vara mer "med" på ett sätt när Arvid är så pass stor att han pratar och leker och springer och pratar ännu mer och vill ha sällskap och pratar lite till, osv.... Man blir liksom trött i huvudet också.

Inatt vaknade Johanna 01:30 och sen redan kl 04 för att helst kliva upp då. Jag var inte med på detta så hon fick komma till mig och liggamma och hon somnade tillslut och vi kunde sova till 06:30 (fast då var ju klockan egentligen bara 05:30, fatta vad knäppt det blir med tidsomställningen!).

På vägen hem från förskolelämningen imorse hade jag sällskap av Anna som berättade att hon slutat amma på natten och att det hade gått jättebra redan efter första natten. Å vad härligt det lät! Vi får se vartåt det här leder... om vi ska ta nya krafttag på påsklovet eller hur det blir.

Johanna somnade i vagnen när vi gick iväg till förskolan idag klockan nio och när vi kom hem fick hon sova vidare.... Klockan tolv var jag rädd att hon skulle vända på dygnet så jag väckte henne...

Nu ska Johanna och jag gå ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0