Orienterat igen

I söndags åkte jag och barnen till Flatnor för att hälsa på mamma o pappa på bygget. Det såg mycket bra ut och nu såg man lite mer hur det kommer att se ut med de olika rummen. Det ska bli så kul att se vad som händer framöver!! Vi fikade, åkte till Hällböle, gick en promenad och åt middag. Arvid hade på sig sina snickarbyxor från Blåkläder som han fick av momma i present i fredags. Han tyckte det var jättekul att gå omkring och snickra lite, borra och strosa omkring i dessa byxor.

Andreas kom äntligen hem i söndags kväll så nu är han på svensk mark igen. Inatt ska han åka iväg på gökotta med skolan så han ska strax lägga sig, håller bara på att bada nu för att komma ner i varv efter orienteringen vi var på ikväll. Sista för den här gången (femdagars på Frösön). För min del gick det bra med kontrollerna men mitt knä är inte det bästa... jag har haft ont sen i fredags morse och det är som värst när jag går nerför. Urk! Hoppas det inte är värre imorgon igen bara!

I måndags var jag och Johanna på öppna förskolan på förmiddagen. Sen hämtade vi Arvid på förskolan och gick sedan till öppna igen så han fick leka lite där också. Han verkade gilla den idén skarpt. Idag har jag och Johanna varit på öppna igen men idag var det föräldragrupp, det var trevligt som vanligt och idag (som även var sista gången tyvärr) så var vi ihopslagna med eftermiddagsgruppen. Jag agerade även barnvakt åt Axel när Ida var hos tandläkaren, men han sov bara så det var mycket lätt gjort. :o)

Efter föräldragruppen ringde en fröken från förskolan och sa att Arvid inte var riktigt kry så jag fick gå och hämta hem honom. Han hade hosta och hade knappt ätit nåt och verkade allmänt trött. Nu ikväll har han varit som vanligt, men hostar fortfarande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0