Ingen vaccinering idag heller...

Här sitter jag och surar. Vi tänkte vaccinera oss idag. Jag slutade jobbet tidigare för att jag hade tid för cellprovning på hälsocentralen. När jag kom hem åt vi middag, Johannes och Axel hälsade på en stund och sen packade vi oss iväg med barn, nödleksaker och nödfika ifall vi skulle behöva köa länge för att få vaccinet...

När vi kom fram så möttes vi av en kvinnlig väktare som berättade att de inte skulle kunna släppa in fler än de som stod där sist i kön (inte vi alltså). De hade fått order om att få släppa in 120 pers till, och där var alltså slutet. Det fanns "risk att vaccinet skulle ta slut". Vi fick vänta kvar och se om vi fick plats, men det kunde dröja uppemot 1½ timme...

Mycket besvikna åkte vi hem igen... Får se om det kanske blir imorgon...om man kan åka från jobbet och ta långlunch och sen jobba över istället. För nu har de tydligen ändrat öppettiderna också, så de har som längst öppet till 16:00 måndag, onsdag, fredag och öppet till 19:00 tisdag och torsdag.

Men jag ska försöka glädjas och tänka på att cellprovet är över och att jag tog 385 på parkeringen utanför hälsocentralen! Yeyyy!!....


Kommentarer
Postat av: Linda

Ska Johanna få sprutan? Vet inte hur jag ska göra med Ilona.

2009-11-11 @ 07:59:30
URL: http://www.livetmedilona.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0