Kyrkan och Rödön

 

Bilder på barnen när de leker med den där Husbilen med en hel värld inuti...


Idag har det varit en trött dag. Sov inte så bra på morgonkvisten så jag har varit rätt slut idag. Men jag har otroligt nog inte sovit nåt, fastän jag hade planer på det. Så man undrar ju varför jag sitter här och inte har gått som lagt mig för natten än. Men det är smällar man får ta.

Idag har vi varit i kyrkan, vi hade fått hem nåt brev för ett tag sen om att man fick komma på dopfest om man döpt barn mellan sommaren 2007 och sommaren 2009 och så skulle man få tårta och saft/kaffe efteråt. Det var en skön promenad, förutom att det var väldigt kallt på hemvägen pga lite blåst. Dessutom blev Arvid jättearg och ledsen när vi skulle hem för han hade precis hittat barn som han sprang runt och lekte med. Men tillslut gick det över. Det händer inte så ofta att han får såna utbrott så vi får vara nöjda ändå, men klart det är jobbigt när det händer. Förmodligen berodde det hela på att han inte hunnit fått i sig någon lunch eftersom det började kl 11 i kyrkan och sen var det tårta i församlingsgården. Tårta är inte så bra lunch...

Vi funderade på vad vi skulle äta för lunch när vi gick hemöver... Arvid: "Jag vet! Jag vet vad vi ska äta!!!!" Vi undrade såklart vad...och gissade tyst på makaroner och köttbullar för det är hans stående önskning... Men så kom han på: "Vi kan äta köttbullar taträng!!" (köttbullargratäng) Gullis!

En dag när vi åkte i bilen så frågade Andreas vad Arvid tyckte att vi skulle äta för mat.
Arvid: Köttbullar och makaroner
Andreas: Nej, det åt vi ju till lunch
Arvid: ...korv och makaroner
Andreas: Nej, det åt vi igår
Arvid: Vad tycker du att vi ska äta, pappa?
Andreas: Hm... vi kanske kan...
Arvid: Jag vet vad vi kan äta!!!!!!! Vi kan äta makaroner- och köttbullarpudding!!!

I eftermiddags åkte vi till Rödön. Andreas hjälpte Lennart med nåt och jag och barnen var inne med Evy och Axel (som var där över dagen). Johanna såg hästar på tv:n och började genast att höja armarna upp i luften och ropa glatt (på sitt sätt) Heja heja! Heja heja! Hon har varit med förr. ;o)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0