Glada händelser

När jag kom hem idag möttes jag av en glad och livad familj. Härligt! Arvid och Johanna mötte mig i dörren och de blir så glada när jag kommer hem. Lovely! Arvid har nu ikväll sagt att han varit kissnödig och självmant velat gå på toa - hurra! Två gånger dessutom. Hur roligt som helst att det går framåt!

De hade varit på öppna förskolan idag. Hade bland annat varit med på sångstunden. Några barn hade önskat sånger och efter några stycken frågade Monica igen om något barn har någon sång de vill sjunga. Arvid sa att han kunde en sång: "Schääären". Monica ville veta hur den sången gick så Arvid började sjunga på sitt hitte-på-språk en hel sång. Han brukar göra så, det är väldigt roligt och gulligt. En dag på förskolan hade han gjort det när de var på utflykt. De andra barnen kunde inte sången så de hade dansat till sången istället för att sjunga med, förutom två tjejer som inte tyckte om den utan blev ledsna när han sjöng den för att de inte visste hur den gick. :o)

Måste berätta om en grej förra veckan när jag kom hem från jobbet. Johanna kommer glad i hågen emot mig med världens största leende/flin och jag får helt plötsligt för mig att det är jag själv som kommer och går emot mig - hon såg ut som jag gjorde när jag var liten! Lite konstig upplevelse var det!

Jag som liten skrutt


Kommentarer
Postat av: elin

Ja ni påminner faktiskt väldigt mycket om varann nu när man ser hur du såg ut som liten! Vad gulligt med Arvid och hans hitte-på-språk också!

2009-10-12 @ 21:46:21
URL: http://elintyrahittarhem.blogspot.com
Postat av: Ram

Ser nästan ut som att det är Johanna som är ute å går på kortet, tror visst hon brås på dig.

E så himla kul att ha dig tillbaks på jobbet :)

2009-10-13 @ 21:21:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0