Lööördag

Trots att det är veckans bästa dag känns det inte så bra. Vet inte varför, vi är nog alla rättså ur form idag. En formsvacka helt enkelt. Just nu sover både Andreas och Johanna. Arvid leker med en husbil med massa småbilar...vet inte vad de heter de där, men inuti husbilen finns en värld med flygplats, racingbana, bensinmack, verkstad, osv... Jag har hjälpt honom att bygga två rutchkanor (med papper och tejp) nerför husbilen och nu ville han ändra så rutchkanorna blev ett hus istället. Det är vad vi gör en lördagseftermiddag i oktober. :o)

I fredags fick jag ett recept av Jenny på jobbet och fick höra att det var flera andra som tänkte tillaga rätten på helgen, kycklinglasagne var det. Så jag gjorde den lasagnen i lördags och det tog nästan hela dagen kändes det som, men gott blev det! Sen räckte den i flera dagar dessutom, hade den i matlåda på jobbet måndag-tisdag-onsdag. :o) Idag tror jag dock inte att jag ska laga någon sån långlagningsmaträtt. Men ev blir det lite bakning, får se... Jag fyller ju år om tio dagar så det är läge att baka lite.

Det går fortfarande bra att jobba, det är vilosamt faktiskt. Inte för att jag vilar där, men det blir på ett annat sätt, jag får vara Stina och inte bara mamma. Sofia och jag kompletterar varandra mycket bra också, vi tänker lika i mycket och det underlättar arbetet.

"Vilken ruschelkana det här är!" säger Arvid nu när han har fått förtroendet att bygga vidare på husbilen.

En del kvällar i veckan börjar vi lyssna på en avslappnings-cd som vi fått genom stresshanteringskursen. Men sääällan hinner jag lyssna speciellt längre förrän jag somnar, så den har god inverkan... Kursen är mycket bra, så det känns lite trist att vi inte har mer än två gånger kvar.

Vi kämpar på med Arvids potträning, eller gå-på-toaletten-träning snarare... Det går lite sådär, men det gäller väl att kämpa vidare och tillslut kommer han på tricket.

Arvid har problem med tejpen...måste hjälpa till lite...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0