090909

Nu har det gått några dagar igen. I lördags åkte vi ut med barnen till farmor och farfar innan vi åkte in på stan och sen såg Harry Potter på bio. Väldigt bra var den, fastän jag tyckte att de utelämnat en del från boken. Fast å andra sidan var det rättså nyss jag läste boken så av den anledningen kanske jag kommer ihåg mer av den än jag hade gjort annars. Sen tyckte jag att det var lite konstigt att hitta på saker som inte fanns med i boken.... Men filmen var superbra ändå! :o) Hämtade barnen på Rödön och fick middag. Johannes, Ida och Axel var också där.

I söndags åkte vi till Maggan och Åke och barnen. Jag och Maggan åkte vidare på loppis och efter det var vi kvar en stund hos Maggan och Åke, fick god lunch och barnen lekte. Sen åkte vi hem, Andreas och Johanna sov en stund innan vi åkte till stan och Bentes dop. Fick mat och fika efteråt och barnen lekte och hade kul. :o)

I måndags stannade jag kvar på jobbet och åt middag där innan Andreas kom och hämtade mig. Vi åkte till Folkan (Maggan var också där) för att gå på föreläsning som rörde föräldrakursen Ömsesidig respekt. Jättebra var det och Mona inspirerade som vanligt. Kursen hade fått jättebra omdömen i utvärderingen och det känns jättekul för det har verkligen varit jättebra och något man lärt sig för livet. Mamma var barnvakt under tiden.

På loppisen köpte jag ett barnbord med två stolar för 100 kronor. Jippi! Får se om vi säljer stolarna på loppis (vi ska troligen ha bord nästa gång) eller om vi behåller dem. Köpte en top till mig själv och en klänning till Johanna. Känner mig riktigt peppad att ha loppisbord, jag har gallrat en hel del bland barnkläderna så det blir nog mestadels sånt att sälja. Man blir lite sentimental när man gallrar, men man kan ju inte spara allt!!

Igår
var Arvid hos tandläkaren för första gången, den vanliga 3-årskollen. Det hade gått jättebra (jag var inte med, jag jobbade...) och han var så stolt när han fick ringa och berätta för mig efteråt. Han hade tagit en hammarhaj i "skattkistan" som han nöjd visade upp när jag kom hem. :o) Sköterskan hade sagt att han hade så fina tänder och hade räknat dem till tjugo stycken, vilket han stolt berättade för kassörskan på Apoteket sen. ;o)

Mycket kul har börjat på tv nu; Doobidoo, Ensam mamma söker, Idol (fast jag ser helst bara uttagningarna) och på lördag blir det Här är ditt liv. Sen börjar väl Bonde söker fru och Robinson också framöver antar jag. Bäst är det när det är nåt på tv kl 20 för då har båda barnen lagt sig och det är grett med lite avkoppling i tv-soffan. När klockan blir 21 gör jag mig klar att lägga mig och sen läser jag tills jag blir för trött. Så ser mina kvällar ut för tillfället.

Kommentarer
Postat av: elin

Jag förstår att föreläsningen var bra! Hade själv gärna gått men Mattias var inte så på när inbjudan kom och sedan glömde jag liksom bort det. Men men... Inser att jag måste ringa tandläkaren snart också, ska boka tid åt mig själv men jag borde ju fråga om Mio med - så vi vet om han också har 20 tänder =)

2009-09-09 @ 21:16:41
URL: http://elintyrahittarhem.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0