Magkatarr?

Usch och fy, jag verkar ha fått magkatarr. Imorse fick jag en attack av magont som varade fram till lunch, sen har jag fortsatt ha ont i magen men inte på samma "attack"-sätt... Jag har haft såhär två gånger tidigare också, men då har det gått över på typ en halvtimme.


Vad som händer är att jag får ap-ont i övre delen av magen, det är inget som funkar mot det - varken att ligga, sitta, stå eller gå. Jag har lagt mig ner och försökt andas igenom smärtan på samma sätt som att andas igenom förlossningsvärkar. Lite senare brukar det göra ont bakåt ryggen också. En annan grej som händer är att det känns som om revbenen pressas utåt och gör ont. Efter sms- och telefonkontakt från olika håll så har jag nog konstaterat själv att det är magkatarr. Det hela hänger ihop med stress som det verkar. Plus mat. Plus sömn. Allt hänger ihop.

Nu är i alla fall Andreas i Umeå på kurs och jag och barnen har åkt till Flatnor. Eftersom jag mådde dåligt idag så kom mamma och pappa och hämtade Arvid, Johanna sov redan så hon fick fortsätta sova. Jag lade mig också och sov en timme, välbehövligt. Sen kände jag mig redo att åka till Flatnor så då åkte vi.

Det roliga nu är att Johanna sover i spjälsäng här i Flatnor nu, och gissa vad??? - hon somnade direkt!!!! Arvid somnade också direkt, tjoho!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0