Inskolning dag 4

Här sitter jag hemma alldeles ensam! Båda barnen är på förskolan och jag sitter och har lite jour ifall det inte går bra med inskolningen. Men det verkar gå bra. Igår lämnade jag också och då hade det också gått bra. Johanna hade blivit ledsen en gång, men det berodde på att fröken hade tagit bort henne från Arvid för hon höll på att bli blöt om fötterna. Hon hade inte gråtit, men varit upprörd över det i alla fall. :o)

När jag lämnade igår (gick hem efter en halvtimme) så såg Johanna bara förvånad ut. Lika var det idag, men då var hon ganska klängig innan. Vet inte varför, kanske för att det var kallt eller för att hon kände på sig vad som stundade.

Igår när jag kom för att hämta så gick jag inte in direkt för de hade samling och jag ville inte störa i den. Men jag kollade in genom fönstret som finns i dörren in till lekrummet och såg att barnen satt stilla och lyssnade på fröken, även Johanna satt still alltså. :o) När jag sen gick in (ändå) så ville hon dock inte sitta med i ringen längre utan kom till mig istället.

Idag får Arvid stanna kvar till kl 14 om han vill, även fast Johanna ska gå hem kl 11. Han har varit helt på det klara med att han ska stanna kvar och har längtat efter det ända sen i torsdags, men imorse visste han inte hur han ville göra så vi får se hur det blir.

Igår efter förskolan åkte vi till mamma för hon var ledig. Fick lunch, jag sov på kökssoffan och tog det allmänt lugnt. Skönt.

Visst ja, har ju glömt att skriva om lördagen. Då firade Andreas och jag 12 år ihop! Barnen var hos momma & moffa och sov över till söndagen. Andreas och jag åkte till stan, Andreas shoppade lite, vi gick på bio och såg Luftslottet som sprängdes (superbra!) och sen gick vi på Innefickan och åt middag. Vi hade biosupébiljetter som vi utnyttjade. Jag var dock tokmätt på Innefickan så jag orkade bara halva varmrätten... typiskt! Men det var väldigt trevligt och vi hade en superbra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0