Bara sjukläge

Här händer det inte så mycket annat än att det är sjukdom på sjukdom på sjukdom... det går bara runt nästan hela tiden känns det som. Just nu är båda barnen hemma. Arvid har halsfluss, Johanna är "vanligt" förkyld. Johanna var på förskolan i måndags och även igår, men på förmiddagen ringde förskolan och sa att Johanna var hängig. Typiskt, det tog alltså om...hon var hemma onsdag, torsdag och fredag förra veckan också. Nu är hon hostig och snoret rinner rejält. Hälsocentralen kommer jag inte fram till, tänkte att det kanske var läge för att kolla om Johanna också har varning för halsfluss. Får prova igen imorgon.

Hyfsat surt är det... I måndags ringde Andreas hälsocentralen, kom fram direkt och fick dessutom en tid bokad för Arvid för att kolla halsen. Idag när jag ringde var det först fullt i kön så jag fick återkomma. Efter några försök till hade jag könummer 5, det skulle ta 8 minuter och om jag ville kunde jag knappa in mitt telefonnummer så skulle de ringa upp. Ingen ringde upp. Så jag provade (från andra telefonen) att ringa igen, då sa telefonrösten att de inte ens kunde behandla mitt samtal så jag skulle prova senare. Nu är telefontiden slut. Tråkigt värre!

Man kan tydligen få halsfluss efter att man haft öroninflammation så det är väl det som hänt Arvid då gissar jag. Vi har verkligen lidit med honom, han har haft så ont i halsen, haft svårt att prata, varit så igensvullen och till och med haft svårt att få i sig välling eller glass. Han hade feber från onsdag kväll måndag kväll och varit allmänt trött och uppgiven. Men idag har han ätit penicillin i två dygn och han tycker redan att det känns bättre, det syns på honom också. Jippi! (eller "Bippiii!" som Johanna säger)

Andreas åkte och shoppade lite i lördags medan vi övriga var hemma och försökte bli friska. Hem kom han med Nintendo Wii, aproligt är det!!

Det var en liten lägesrapport. Jag VAB:ade halva onsdag, hela torsdag, Andreas VAB:ade fredag och måndag. Jag VAB:ade igår och idag och kommer även att göra det imorgon. På fredag ska jag jobba igen, men jobbar inte från morgonen för då ska vi åka till sjukhuset på koll av Johannas hjärta. Allt var bra redan för ett drygt år sen, men de ska ändå kolla ett år efter det så nu är det dags.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag tycker så synd om de små. Nu ska jag hålla alla fingrar och tår att de får vara friska länge (och även du och Andreas så klart).



Jag vet hur ledsamt du tycker att det är att VAB:a men du får se det som bonusdagar med barnen. Nu när vi jobbar så mycket så får vi ju inte se mycket av barnen på vardagarna. Även om de små är trötta och sjuka så får man vara tillsammans.



Vi ses snart!!!! Du saknas på jobbet.

Kram

2010-03-03 @ 21:02:12
Postat av: elin

Usch vilket sjukläge! Tur i oturen är väl ändå att ni "bara" har två barn, tänk om ni hade haft fler...

Hoppas de kryar på sig snart och att du och Andreas slipper bli smittade!

2010-03-04 @ 09:15:54
URL: http://elintyras.blogg.se/
Postat av: Carolina

Ja, Arvid ger svar på tal han, vi måste ses snart! Se till att få barnen friska nu!!!! Kram!

2010-03-04 @ 20:22:19
URL: http://canbar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0