Chockar med att uppdatera!

Nu ska jag chocka er med ett inlägg!

Arvid har sin tredje halsfluss sen 1 mars.... Han fick halsfluss 1 mars, 20 april och nu 20 maj. Stackars liten! Men vi får inte testa oss i familjen, jag fattar inte varför?!?!? För läkaren säger själv att man kan bära på det utan att veta om det, man behöver inte ha ont. Suck...

I måndags var vi på utvecklingssamtal på förskolan. Det gick mycket bra!

Johanna har länge nu varit inne i en bestämdhetsperiod... "Hanna kan!", "Hanna göra!" eller "Hanna 'stämme!" Hon har också börjat med nåt som är lite mer roligt och det är att hon säger "Mamma, vet du 'sak?", vilket hon förmodligen tagit efter sina kompisar på förskolan - bland annat Arvid. :o)

Arvid har lärt sig vissla! Det är väldigt underhållande, och han kan börja vissa mitt i meningar när han pratar. Han tycker själv att det är hemskt roligt att han lärt sig vissla.

Imorgon är det fredag, yeyyy! Då blir det chips på kvällen, köpte dem idag. Något att se fram emot! Arvid och jag var på affärn själva i eftermiddags, skönt med liten egentid bara han och jag - även fast det bara blev en tripp ner till affärn. Han fick köpa Kinderägg så ska han få ett att äta på lördag, han har inte börjat med godis än men choklad har han provat några gånger. Så det blir lagom att ha ett Kinderägg som lite lördagskryddning. :o)

Det är rätt lite på jobbet nu, men det är rätt skönt. Det är lite omflyttningar med uppdragen, jag har gjort två jobb som jag gjort för några månader sen, och sen har jag hjälpt till på två jobb som jag aldrig suttit på förut. Men det är roligt att lära sig lite nytt även fast det är svårt i början med alla undantag osv.

15-16 maj var Andreas och jag till Trondheim! Andreas hade blivit inhyrd av Näldens storband att spela på ett ställe i Trondheim. Jag följde med, mot att jag betalade för bussresa och hotellrum. Jättetrevligt var det och skönt att åka iväg sådär ibland. Barnen var hos momma o moffa.

Förra helgen var vi på Jamtlis vårmarknad med Maggan & Åke och barnen. Roligt!! Hoppas det blir många Jamtlibesök i sommar, och att det blir finväder. Annars är det klent med finväder... I fredags var det dock bra väder, och jag VAB:ade med Arvid som hade halsfluss. Det var nog första gången jag tyckt att det var toppen att vara hemma och VAB:a i och med att Arvid var pigg nog att vilja vara ute och cykla. Så jag kunde rensa lite i rabatten, sitta och läsa på altanen och vara i lekparken en stund. Det var bra tajmat med en pigg son (men som fortfarande smittade) OCH finväder. På middagen sen hade vi hattparad här hemma, för barnen missade det på förskolan i och med att Arvid blev sjuk.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0