Efter några timmar vid spisen

Loppisen var en besvikelse, mycket rat var det idag tyckte jag. Jag köpte endast ett par rosa Foppatofflor till Johanna (nästan oanvända, 10 kr) och en bok med Katten Jansson (tuschkladd på förstasidan, 5 kr). Det var det! Jag hoppas på bättre resultat om tre veckor igen!

Annat som hänt idag är att jag stått i köket hela dagen känns det som. Tre sorter har jag bakat; äppelkaka, snoddas och chokladbollar. Och så gjorde jag middagen också; spenatfyllda tortillas, mums! Barnen hjälpte mig en del med bakandet, eller lekte med vatten, eller degade (lekte med PlayDoh).

Johanna sov inget på dagen idag heller, men på eftermiddagen somnade hon på soffkanten... När vi väckte henne (efter att vi självklart tagit kort ;) så var hon riktigt arg och trött, men det gick turligt nog över.


Det blir en sen kväll för barnen idag, de håller på att bada nu. Arvid är nyklippt tack vare Andreas. Och imorgon kommer fotografen till förskolan! Så ikväll ska vi bestämma kläder.......


Kommentarer
Postat av: elin

Är det barnen som kallar det för att "dega"? Mio använder det uttrycket, liksom att "saxa" (klippa) och "kniva" (skära), tänk vad vi vuxna krånglat till det med svåra ord;)



Stort att fylla 30! Inte gammalt men stort, hoppas du tänkt fira riktigt ordentligt!

2010-10-10 @ 20:36:08
URL: http://elintyras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0