4 veckor sedan dagen D som i diabetes

Idag är det fyra veckor sedan Arvid fick diabetes och idag var första gången som han själv kände att han var låg! Han sa att han kände sig yr och misstänkte själv att det kanske var för att han var låg. Vilken stor händelse!

I övrigt så går allt framåt även fast det är svårt och stundvis fortfarande jobbigt. Jag har varit på förskolan flera dagar för att hjälpa till och lära fröknarna, men på tisdag börjar jag jobba igen! Det ska bli skönt att komma tillbaka och komma in i vardagen igen. Jag tror att fröknarna kommer att fixa detta superbra, vi känner oss väldigt trygga med dem.

Igår hade jag och Johanna en mysig egentid på stan, mysigt som sagt! Vi gick i ett par affärer och så åt vi lunch på McDonalds. Det verkade som om Johanna gillade turen på stan också, det syntes på sättet hon rörde sig på när hon skuttade fram. :D

Idag var jag och mamma på loppis, det blev skridskor till Johanna (efter tips från Maggan, tack!) och benskydd till Arvid, bland annat. När jag kom hem igen åt vi lunch och sen åkte vi till stan för att köpa skidor till Arvid, moffa betalade - tack! Det blev skidor, pjäxor, stavar och även hockeyhandskar. :) Fika gjorde vi på Törners och det gick bra att ställa in insulindosen otroligt nog. Alltid svårt när det är mer socker än vanligt, men man lär sig hela tiden.

Nu är det dags att se Wallander!!

Kommentarer
Postat av: Linda

Tråkigt att läsa att er son fått diabetes. Vår Tilde (6 år) insjuknade för drygt två år sedan. Tänkte tipsa om en bra maillista att signa upp på, http://www.betamed.se/. En maillista riktad till föräldrar till barn med diabetes. Här kan man ställa frågor eller bara läsa vad andra skriver. Kan vara skönt att få pep av andra som är i samma sits. Lycka till med allt. Linda

2011-02-14 @ 19:01:13
Postat av: Stina

Linda: Tack för tipset! :)

2011-02-14 @ 20:35:49
URL: http://stinur.blogg.se/
Postat av: Sofia

Ni gör ett jättebra jobb! Man kan inte säga det för många gånger. Härligt att höra att du känner dig trygg med förskolans personal. Det måste underlätta väldigt. Ska bli underbart att ha dig tillbaka på jobbet - som jag saknat dig!!!

Kram

2011-02-14 @ 22:47:05
Postat av: Stina

Tack Sofia! Det är skönt att vara tillbaka på jobbet tycker jag! Kram

2011-02-16 @ 20:46:36
URL: http://stinur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0